torsdag 26 januari 2012

Köpstopp!

Såhär är det: Vi måste bygg altan till våren! Eftersom vi dränerade om i höstas så är tomten en katastrof och altanen som kom med huset åkte bort.

Nu så, ehhh, är det så att jag har gått på säljsnacket, jag har signat mig för tre månader med det här:


Jag föll för att det finns en chans att jag ska får bukt med sömnen, få ordning på magen och hjälp med viktnedgång och träning. Ja, som rena mirakelmedlet och humbug. Men, allt är vattenlösligt och naturlig, vad fasiken kan det hjälpa om än så lite så är det faktiskt värt det!

Men nu till det väsentliga: Jag har köpstopp!
Vi pratade igenom ekonomin och räknade på kostnader och insåg att det måste försöka sparas en hel del. Så nu är det bara mat som ska handlas på mitt kort och övriga utgifter ska endast vara bensin och renoveringssaker.

Jag väljer att se det här som en utmaning, fram till Maj ska jag alltså inte shoppa ett enda plagg, hur billigt det än är, inga prylar på Tradera och absolut inga trippar till IKEA!

Utmaningen startar idag, spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar