tisdag 16 augusti 2011

I.S.P.I.R.A.T.I.O.N

= IKEA=Bäst!

Håller ju på att grubbla mig grå över hur vi(?) ska få till sovrummet. JAG vill ju att det ska vara mysigt/rogivande, praktiskt = förvaring, och ändå ha en skön stil = vara snyggt!

Surfade in på Ikeas hemsida idag och ta-da, så vad hittar jag där, om inte massa sovrumsinspiration + tips för små WIC:s + förvaring, hurra!

De tre sista bilderna har jag tagit med iPhonen av skärmen, gissar att bilderna inte är "officiella" än utan kommer i nyaste katalogen som släpps den 22:a Augusti. Men jag kan inte bärga mig så jag gjorde såhär, för jag måste få till ett inlägg om detta nu!

Det där säng-sido- och avställningsbordet med korgar under skulle ju kunna funka mot väggen nedanför vår säng. (Note: måste börja ta bilder av vårt hem så jag har lite referenser...)

På den här bilden så ser det ju faktiskt ganska trångt ut mellan sängen och skrivbordet till höger. Det kanske kan få vara trångt om saligheten

Det här gillar jag massor! Här är det Expedit som fått tjänstgöra som klädförvaring och sminkbord. En rund spegel över den lilla hyllan var en riktigt fin ide! Och hela lösningen till vänster med den större hyllan, lådor/korgar, stång och draperi skulle kanske också kunna funka, ev vi den bråkiga väggen...

Var tvungen att slänga med den här bilden på hur man kan bygga upp förvaring av små korgar för att få ordning och reda i lådorna.

Nu ska jag gå och tejpa upp golv och väggar i sovrummet, måste ju kolla om några av ovanstående förslag är genomförbara eller får förbli drömmar...


Bilder via: Bästaste Ikea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar