söndag 29 maj 2011

Mini "hjärta" IKEA

Hade nästan gett upp hoppet om att hitta fina sängbord och sänglampor till vårt sovrum. Fånig som jag är så vill jag inte använda vägglampor för jag vill inte göra hål i den fina tapeten, om vi ev skulle möblera om. Men att hitta sängbord och lampor som skulle passa har verkat helt omöjligt, i alla fall för att tillfredsställa Fru Johansson :).

Men livethemma gänget är inte duma dom, hittade den här bilden i ett inlägg och insåg att de just erbjudit mig läsningen på alla mina problem, Brimnes huvudgavel! För tada, sängstommen har vi ju redan.

Ärligt talat hade jag ratat iden med att ha huvudgaveln i samma serie för jag tyckte det såg så konstigt ut med "hålet" längst ner mellan gaveln/väggen/sängstommen. Men om man ställer dit en fin korg ser det ju inte dumt ut alls.

Och dessutom finns det plats att ställa sänglampor ovanpå själv huvudgaveln. Så snart kanske vi kan njuta av den där glossiga inredningstidningen eller härliga boken i sängen :).


Bild lånad från livethemma.ikea.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar