fredag 25 mars 2011

Sängbekymmer

Vi står inför ett litet, potentiellt dilemma, ett sängbekymmer.

Innan renoveringen köpte vi denna säng som först var tänkt i gästrummet, jättebra med sänglådor som förvaring, men sen blev gästrummet Isaacs rum och kontoret får bli kombinerat kontor/gästrum, som är för litet för den här sängramen, hänger ni med?

Så, då var planen att vi skulle ha den i vårt sovrum istället, men nu till dilemmat, om vi ska rymma en garderob (som jag väldigt gärna vill ha) så kan vi inte dra ut lådorna... och vad ska vi då med den sängstommen till?

Brimnes, 186x206, pris: 2095:-
Brimnesen finns även i 160:s bredd med då skulle vi ändå ha problem med lådorna.



Så jag leker lite med tanken på att övertala maken att vi ska satsa på den här sängen istället, den finns i "bara" 160 cm och jag har alltid velat ha en järnsäng!
Leirvik, 168x209, pris: 1095:-



Men, jag skulle även kunna tänka mig den här, är svag för himmelssängar och tänk vad mysig att kunna leka koja :).

Edland, 168x210, pris: 3295:-



Skulle vi införskaffa en ny sängram så måste vi köpa nya sängar också, de vi har är ju två 90:s, och tyvärr är ju sängar och bäddmadrass/-er inte så billigt, ens på IKEA, så det kan ju bli rätt kostsamt. Det här tål att tänkas på, kanske måste jag offra den där garderoben i alla fall...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar